myDATA: Τι Είναι και Τι Πρέπει να Γνωρίζουν οι Επιχειρήσεις

Όλοι μας γνωρίζουμε πως από πέρσι, λόγω covid, η καθημερινότητά μας έχει μεταβληθεί και έχει γίνει ιδιαίτερα απαιτητική. Ένα από τα πολλά ζητήματα που μας απασχόλησαν και συνεχίζουν να μας απασχολούν και να μας ταλαιπωρούν είναι αυτό των ηλεκτρονικών βιβλίων myData.

Αρχικά το εγχείρημα ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει εντός του 2020. Όμως πέρα από τον covid που δημιούργησε διαφορετικές ανάγκες και άλλες προτεραιότητες για τις επιχειρήσεις, υπάρχει πλειοψηφικά άγνοια τόσο για το θεωρητικό κομμάτι των myData, όσο και για την πρακτική εφαρμογή τους, κυρίως από τις επιχειρήσεις καθώς δεν έχει υπάρξει ουσιαστική ενημέρωση.

myData: Τι Είναι

Ας δούμε τι ακριβώς είναι τα myData. Με απλά λόγια είναι η online διαβίβαση των παραστατικών που εκδίδει μια επιχείρηση, η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το taxis, η διαβίβαση εγγραφών μισθοδοσίας, αποσβέσεων, αναμορφώσεων καθώς και η αναγνώριση όλων των παραστατικών εξόδων.

Και πως εφόσον το Υπουργείο Οικονομικών ζητά τη διαβίβαση των εσόδων σε πραγματικό χρόνο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα είτε με την αγορά ταμειακής (όπου υπάρχει δυνατότητα) είτε με την αγορά κάποιου εμπορικού προγράμματος, είτε με τη χρήση της ελεύθερης τιμολογιέρας που αναμένεται να κυκλοφορήσει από την ΑΑΔΕ. Το ανωτέρω αφορά το κομμάτι το εσόδων.

Το κομμάτι των εξόδων είναι ακόμη πιο ιδιαίτερο, καθώς χρειάζεται απαιτητική εργασία από την πλευρά του λογιστή – φοροτεχνικού, επιπρόσθετα στις ήδη υπάρχουσες εργασίες του, μιας και καλείται να χαρακτηρίζει βάσει συγκεκριμένης κωδικοποίησης όλα τα έξοδα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, με βασική προϋπόθεση πως όλα τα παραστατικά, του έχουν παραδοθεί στον σωστό χρόνο. Συνεπώς γίνεται αντιληπτό πως το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων αυξάνεται, όχι μόνο εξαιτίας της επιπρόσθετης αναγκαίας εργασίας, αλλά και των παραμετροποιήσεων που απαιτούνται.

Είναι γεγονός πως η πλειοψηφία των επιχειρήσεων δεν έχει ενημερωθεί (κυρίως από τα επιμελητήρια που ανήκουν) και κατ’ επέκταση δεν έχουν προχωρήσει στην αναβάθμιση τους. Θα έπρεπε να υπάρχει πλήρης και αναλυτική ενημέρωση με τεκμηριωμένη αναφορά στα οφέλη που αναμένονται, προς όλους τους εμπλεκόμενους, συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και αναγκαίος χρόνος δοκιμαστικής εφαρμογής ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς.

Ιδανική θα ήταν η σταδιακή εφαρμογή του εγχειρήματος, αρχίζοντας από την υποχρεωτική τιμολόγηση από όλες τις επιχειρήσεις μέσω ταμειακών και μηχανισμών. Επίσης θα έπρεπε να εξετασθεί ως ενδεχόμενο να επιχορηγηθεί το κόστος προσαρμογής των επιχειρήσεων στα νέα αυτά δεδομένα.

Επαναξιολογήθηκε ο χρόνος εφαρμογής και αναμένεται η ΚΥΑ που θα καθορίζει την έναρξη της υποχρεωτικής διαβίβασης από την 01/07/2021 (αντί 01/04/2021). Ευελπιστούμε έως τότε να έχει γίνει σωστή ενημέρωση και να μην υπάρχει κανένα εφαρμοστικό κενό, ώστε να μπορεί η κάθε εμπλεκόμενη πλευρά να φέρει σε πέρας το έργο της.

Πηγή: enikonomia.gr/Σοφία Γκλιάτη

Λογιστικό Γραφείο AgroEconomy

Το γραφείο μας συνεχίζει τη λειτουργία του και μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά μαζί μας στο 2410 972 227 για να σας εξυπηρετήσουμε.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μετάβαση στο περιεχόμενο